Oversigt

Kalvehave Specialskole søger en Lærer med interesse for specialpædagogik

Vi søger en ny kollega til Kalvehave Skole og Børnehus med viden om og interesse for specialpædagogikken.

Lærerstillingen er til indskoling eller mellemtrin.

Som lærer bliver du en del af et professionelt læringsfællesskab, som sammen har ansvaret for elevernes læring og trivsel. Når man starter som lærer på KSBH, sikrer vi med en mentorordning en grundig introduktion til opgaven, så man bliver klædt godt på til den gruppe af elever, man skal arbejde med.

Skolens to afdelinger ligger i naturskønne omgivelser i Kalvehave og Mern.

Vi giver plads til udvikling og løbende opkvalificering af vores pædagogiske og didaktiske tilgang. Vi har et stort fokus på at styrke fællesskaberne, så alle børn føler, at de er en del af både faglige og sociale fælleskaber.

På KSBH er det vigtigt, at elever såvel som lærere, pædagoger, pædagogiske assistenter og ledelse udvikler sig både fagligt og personligt. Derfor har vi et højt ambitionsniveau, som kombinerer faglighed, trivsel og livsmestring.

Vi inddeler børnene i faser; indskoling, mellemtrin og udskoling. Alle tre faser er repræsenteret på begge matrikler med 15-20 elever i hver. En fase består af et team lærere og pædagoger, som i tæt samarbejde fordeler eleverne i mindre grupper, planlægger undervisning, justerer rammer, struktur og indhold, så det tilpasses elevgruppen. Elevgruppen spænder vidt fra børn med lavt kognitivt niveau, som intet sprog har, til børn der kognitivt er normalt begavede, men har diagnoser indenfor autismespektret, ADHD eller har tilknytningsforstyrrelser.

Som lærer på KSBH skal man være indstillet på at planlægge og undervise i flere fag – evt. også udover egne linjefag. Vi er særligt optaget af planlægning, udførsel og evaluering af praksisfaglighed på alle niveauer. Særligt sprog, praktisk musiske og naturvidenskabelige fag.

Teamsamarbejde er altafgørende og vi har en målsætning om at blive nogle højtfungerende Professionelle Læringsfællesskaber i alle teams og planlægningen foregår altid i samarbejde med lærere og pædagoger i teamet.

Vi har faste pædagogiske assistenter ansat i stedet for løse vikarer, så hvert team har en fast assistent til at dække ved fravær og sygdom. Vi hjælper også hinanden med at dække ind. Dette har vi valgt, idet vi tror på, at gode relationer mellem faste voksne og børn er vigtige for børnenes trivsel og mulighed for at lære.

Vi kan ikke det hele selv, så vi har et tæt samarbejde omkring barnet med forældre, plejeforældre og opholdssteder. I hverdagen sparrer vi med PPRs psykologer og tale-/høre konsulenter og med terapeuter fra Træning og Rehabilitering. Børnene har mulighed for træning med førnævnte på KSBH.

I ansøgningen vil vi bede dig beskrive:

Din motivation for at arbejde på KSBH, dine spidskompetencer, erfaringer og interesser.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Er du blevet nysgerrig på at høre mere, så kontakt os
Du kan kontakte viceskoleleder, Tim Struve: 40 88 38 08, [email protected]

Ansøgningsfrist 23.09 og samtaler afholdes 25.09