Oversigt

Lærere til nyligt opstartet specialklasserække på Dyvekeskolen på Amager

Har du pionerånd, og drømmer du om at udfolde din faglighed og gøre en forskel for børn med særlige udfordringer?

Så er det måske dig, vi leder efter som lærer til vores nyligt opstartede specialklasserække for normaltbegavede elever med forskellige funktionsnedsættelser indenfor autismespektret og ADHD.

Om os og jobbet
På Dyvekeskolen arbejder vi med udgangspunkt i visionen Vi kan, vi vil, vi tør! Vi gør en forskel!

Lige nu leder vi efter to entusiastiske lærere til indskolingen, der synes det kunne være spændende at være med til at forme den store udviklingsproces, vi er i gang med i vores kategori 3-afdeling.

Du træder ind i en afdeling med ni klasser fra børnehaveklasse til og med 8. klasse. Hver klasse er normeret til otte elever. Der er et team med fire-fem personaler tilknyttet hver klasse sammensat af lærere, pædagoger og pædagogmedhjælpere.  Vi er et heldagstilbud der kam rummer 72 elever i ni klasser og ca. 45 ansatte, hvor pædagoger og pædagogmedhjælpere skaber tryghed for børnene ved at være både i skolen og fritiden.

Du skal kunne rumme, at alle svar ikke er givet på forhånd og være villig til positivt at indgå i en udviklingsproces. Til gengæld får du en unik mulighed for at være medskaber af verdens bedste specialklasserække.

Specialklasserækken skal på sigt ligge i egen bygning ved Dyvekeskolen, men indtil den står færdig i 2029, vil opstarten af specialklasserækken være i pavilloner beliggende ved Sundholm knap 2 km fra resten af skolen.

Vores ønsker til dig
Vi arbejder med et ressourceorienteret børnesyn, og vi mener, at vores fineste opgave er at skabe en tryg skolegang, hvor vores elever oplever faglig og personlig udvikling. De har brug for voksne,der ser dem og deres potentialer – ikke kun deres diagnoser.

Vi har brug for dig, der

  • har erfaring med målgruppen
  • kan være rollemodel for eleverne, vise vejen, skabe trygge rammer og tage ansvar for elevernes læring
  • ser teamsamarbejde som en styrke og er åben for sparring både på fælles og egen praksis
  • har gode samarbejdskompetencer og er optaget af at styrke samarbejdet på tværs af faggrupper samt samarbejdet med forældrene
  • er drevet af lysten til at skabe den bedste skolegang for børn med særlige behov
  • har lyst til at undervise i indskoling
  • har matematik som linjefag

Vi kan tilbyde
Vi er en positiv, energisk og omstillingsparat personalegruppe, som løfter i flok, med et teamsamarbejde, som bygger på tillid, tryghed og respekt for hinanden. Du får mulighed for at være med i en nyopstartet proces, hvor alt ikke er givet på forhånd og dermed kan påvirke processen. Du bliver en del af Dyvekeskolen, hvor relations arbejdet er i centrum på alle klassetrin. Du får et lederteam som er fokuseret på, hvordan vi får børnene til at lykkes.

Om Dyvekeskolen
Det er vigtigt, at alle elever oplever en tryg og fagligt udviklende skolegang. Positive og sunde relationer mellem skolens medarbejdere og elever er helt grundlæggende for elevernes personlige, sociale og faglige udvikling.

Dyvekeskolens almenafdeling er en basisskole med 680 elever fra 0.-6. klasse. Udover den nye kategori 3-specialklasserække har skolen også en specialklasserække for elever med generelle indlæringsvanskeligheder fra 0.-10.klasse med 90 elever, som har lokaler på Dyvekeskolen sammen med almendelen. Eleverne i specialklasserækkerne kommer fra hele København.

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt.
Vi ønsker stillingerne besat den 1. december 2024 eller gerne før.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt referencer.

Mere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Christian Winther Merrild på 23 74 15 69.

Du kan læse mere om Dyvekeskolen på vores hjemmeside.

Udover din ansøgning skal du uploade CV og uddannelsesbevis.

Søg via linket senest torsdag den 24. oktober 2024
Vi forventer at afholde samtaler i 43-44.